Förlossningsberättelse del 2

Fredag 1 december 
Efter ctgn som var klar efter 01 så blev det ultraljud en trevlig läkare som verkligen lyssnade hur jag mådde pch att jag inte blev lugnare av att se bebisens hjärta slå. Hade ändå känslan att något var fel. 

Jag fick en sovdos och inskriven på patienthotellet rum 508 över natten. Kom dit och klädde lägga oss vid 03.
Åt frukost vid 9 innan vi gick över till förlossningen för en ny koll kl 11.
Läkaren pratade direkt om igångsättning eftersom jag var i vecka 40 (39+1) och jag mådde inte bra och bebis var slö. Fick rum 4 på förlossningen och ny ctg under 1 timme. Fortfarande förvärkar. Kolla hur öppen jag var och öppen 3 cm vid detta laget. Men lång tapp.
Så förlossningen var redan i tidigt stadium. 

Ute sken solen och minus 11 grader med 4 dm snö.
Fin vinterdag.

Blev inskriven på bb redan nu. Alinas förlossning gick ju så fort.
Fick första tabletten Angusta 12.30 och skulle sen ta den varannan timme 8 tabletter. Sen skulle jag få lite vila om inte värkarna kommit igång och få 8 nya tabletter under lördagen. 
Tabletterna fick jag för att värkarna skulle komma igång kraftigare. 

Jag hann ta tabletter 12.30, 14.30, 16.30, 18.30, 20.30 och 22.30. Redan när jag tog tabletten 22.30 kände jag värkarna hade kommit igång men inte regelbundna så råddes ta en tablett till för att snabba på det lite om jag orkade. Så tog den och jag fortsatte ta värkar.

23.45 känner jag att värkarna blir regelbundna och jag börjar klocka dom. Marcus sover och jag andas igenom alla värkarna.



Sista magbilderna. 













Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fjarilkarin.blogg.se

Här kommer du att få följa min och mina döttrars vardag. Anges inget annat är det jag som är fotograf och alla bilder är mina, copyright.

RSS 2.0