Förlossningsberättelse del 1

Vi startar onsdag 29 november. 
Var på koll till bm på förmiddagen och jag upplevde minskade fosterrörelser. 
Bm ringde förlossningen som bad mig komma in på koll på kvällen. 
Läkaren konstaterade att bebis mådde bra men att den inte var så ivrig att röra sig. Trots man tryck på magen. 
Så läkaren konstaterade att bebisen var lite slöare men ingen fara så vi skulle åka hem. Hade en del starka sammandragningar redan som uppmättes på ctg som de även kollade. 
Vi åkte hem igen och skulle höra av oss på fredag morgon för ny bedömning. 

Torsdag 30 november 
Kände mig extra vaksam och försökte känna efter varje rörelse. Sparkar det? Rör det sig?
Svårt beskriva känslan som jag hade. När man vet bebisen är lite slöare men man ska avvakta. 
Men känns inga rörelser så höra av sig igen. Denna oroa gjorde mig galen. 
Alina åkte till badhuset med mormor och när vi sen skulle lägga oss vid 22 så har jag inte känt av bebis på 2 ½ timme. Känner mig orolig och pratar med både Marcus och min mamma. Vi ringer förlossningen och får komma in igen för en koll för att stilla min oro. 
Mamma kommer och är med Alina och ska sova här för vi lär ju kanske komma hem mitt i natten eftersom det är så sent. 
Vi kommer in till förlossningen ca 23.50 och blir uppkopplad på en ctg och ser hjärtat slår som det ska. Ctg blir klar utan anmärkning. Efter 01 någongång.
Fortfarande sammandragningar då då.












Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fjarilkarin.blogg.se

Här kommer du att få följa min och mina döttrars vardag. Anges inget annat är det jag som är fotograf och alla bilder är mina, copyright.

RSS 2.0