Första dagen som tvåbarnsmamma

Vår andra guldklimp snöflinga föddes natten till idag. Fortfarande namnlös. Blev inte många timmar sömn inatt. Sov lite på kvällen igår innan värkarna gjorde så ont. Men inatt blev det annat. Hon föddes vid 1 sen låg vi myste och hon åt lite. Vid 02 fick vi lite smörgås och
förlossningsbrickan. 
Slumrade lite mellan 1 och 2. Vid 3 undersökte de bebis och Marcus fick sen klä på vår tjej med våra egna kläder direkt. 
Sen gick jag i duschen. Och vid 04.30 fick gå över på bb igen och då kunde jag sova till ca 8 när det var frukost och dom knackade på dörren. 

8.10 ringde vi videosamtal till storasyster så hon var den första som fick se bebis. 
Alina var hemma hos mormor och morfar. 
Hon fick en rejäl överraskning när hon vaknade och hade blivit storasyster under natten. 

Vid kl 11 kunde Alina inte hålla sig mer. Hon ville träffa lillasyster. Med sig hade hon mormor, morfar och moster. De kom bara en snabbis innan lunch.
Stolt storasyster 

Ute var det +12 grader och klart och fint.

Sedan myste vi på bb resten av dagen och såg lite tv och skidor. 











Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fjarilkarin.blogg.se

Här kommer du att få följa min och mina döttrars vardag. Anges inget annat är det jag som är fotograf och alla bilder är mina, copyright.

RSS 2.0