Stugan

När vi kom till stugan på torsdagen så var det 13 grader varmt i pappas stuga
och i min stuga var det minus 20 grader. 
Så på med element och elda upp värme i pappas stuga.
Jag satt med täckbyxor ändå tills dess att vi gick och la oss och då var klockan efter 00 och vi kom fram vid 19 tiden. Så det tog sin lilla tid. 
Valde att lägga mig med kläderna på under täcket för att få ut värmen.
Men någon gång under natten så åkte kläderna av då var det nog varmt och termometern visade +25 grader. Så då var det nästan för varmt. 
 
På fredag när vi vaknade så tog vi det lugnt och åkte in till stan 
Först åkte vi förbi en optiker då Marcus glasögon hade gått sönder kvällen innan.
Sen vidare till Candy world, ittala (Hade fått ett presentkort som jag tänkte handla för), in på hemtex och få lite inspiration. Vi gick vidare till IKEA för mer inspiration och drömma
lite om inredning till kök och annat som kan behövas sen i ett hus.
Men än så länge kan man bara drömma. 
Försöka få en bild av hur man vill ha det i vårt blivande hus. När vi nu hittar något.
 
Fyndade lite på IKEA som alltid. Men 
denna gång blev det varken ljus eller servetter som brukar vara standard.
Nä, jag köpte nya kuddfodral till vår soffa. 
De kan man iallafall ta med till huset sedan.
När vi var på IKEA så passade vi på att fika lite också. 
 
 

Hela fikabrickan för under 100 kr, det är billigt det
Gott är det också. 
 
Köpte ett nytt duschmunstycke till stugan också. 
Det gamla hade gjort sitt. 
Vattnet  sprutade åt alla olika håll och IKEA
hade ett bra pris på ett nytt då passade jag på. 
 
 
 
Blev stor skillnad. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fjarilkarin.blogg.se

Här kommer du att få följa min och mina döttrars vardag. Anges inget annat är det jag som är fotograf och alla bilder är mina, copyright.

RSS 2.0