Möhippa

I onsdags jobbade jag 7-12 sen gick
jag på semester. Väl hemma tog jag det
lugnt och efter middagen la jag mig på soffan. Lyckades somna och tror jag sov mer än en timme. Vaknade av att jag fick sms
17:42 av okänt nummer.
I sms:et stod det
"Jag är mystisk och tyst. Kl.18.30 kommer din blivande man sätta på dig en ögonbindel, när du minst anar kommer jag och hämtar dig. Jag är vänlig men väldigt tyst! Puss & Kram".
Då fick jag panik, var oduschad och inte fräch alls så jag fick panik upp i duschen. När klockan sen närmade sig så fick jag mycket riktigt en ögonbindel på mig efter att jag hade hjälpt till att ta fram något som kunde agera ögonbindel, fick bli en halsduk.
Sen kom en väldigt tyst person in och
klädde ut mig lite och ledde mig ut till en bil där jag fick börja åka runt hela stan och prata med chauffören. Även om jag inte alls såg någonting,
lovar det var som att bli blind kan jag redogöra varje sväng han tog.
Den exakta färdvägen, lite otäckt faktiskt att jag kan det. När bilen tillslut stannade fick jag hjälp ut av chauffören och det första jag hör är massa kameror som tar massa bilder.
Lät nästan som papparatzi men sen tar de av mig ögonbindeln och då möts jag av 6 kollegor utanför restaurang Landströms i stan.
Vi går in och sätter oss och jag blir bjuden på middag av alla mina fina kollegor. 3 rätters meny med en alkoholfri drink. Nu blev det mycket text men nu kommer det lite bilder. Strawberry daiquri.
Anonym
2014-06-13 @ 10:21:08

Hehehr vi var ju tvungna att göra något :) hehehhe/ marit

Svar: Du tycker det?
Karin

Mamma
2014-06-13 @ 13:18:57

Vad roligt men det är lite otäckt att du hunnit lära dig Kiruna så bra så du vet färdvägen :)

yvette
2014-06-14 @ 09:18:37

Varför alkoholfritt? ja ja snart syns vi då får ni en stor stor bröllops kram

Svar: För jag inte vill dricka alkohol. Tycker inte det är gott, någon enstaka gång kan jag ta något.
Karin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fjarilkarin.blogg.se

Här kommer du att få följa min och mina döttrars vardag. Anges inget annat är det jag som är fotograf och alla bilder är mina, copyright.

RSS 2.0