Valborg

Valborg idag då och sista april. 
Även idag var vi bjudna till mamma på middag. 
 
Var till farmor vid lunch och hälsade på henne tillsammans med pappa och syrran
och när vi hade varit där tog jag med syrran in till stan
och bjöd henne på mjukglass. 
 
 
 
Hämtade upp Marcus när han hade slutat jobba och åkte till mamma och
pappa för middag. 
Dena gång blev det kött i påse och med förrätt innan.
Gott var det och mätta blev vi. 
 
Innan vi åkte till majbrasan så tittade jag i deras 
akvarium och upptäckte 2 döda fiskar. 
Såg två döda fiskar även dagen innan så pappa fick börja byta vatten och 
rengöra pumpen för det såg ut som att den inte 
fungerade som den skulle.
Men vi fick igång allt och åkte sedan till majbrasan och då brann det redan.
 
 
 
En liten brasa, där riset på sidan om också skulle eldas så när denna ställning brunnit upp så la dom på dessa små rishögar i omgånger så det också kunde brinna upp.
 
På vägen hem körde vi en omväg 
för att se om vi kunde se några andra majbrasor, men dom vi såg hade nästan brunnit ut helt och det satt brandvakter och kollade så allt gick rätt till. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fjarilkarin.blogg.se

Här kommer du att få följa min och mina döttrars vardag. Anges inget annat är det jag som är fotograf och alla bilder är mina, copyright.

RSS 2.0