Semester Kroatien del 1

Nu har vi varit hemma i lite mer än i en vecka, så nu kanske det är dags för mig
att börja sammanfatta ihop resan så jag har något att gå tillbaka till
och läsa sedan. Jag jobbade sista dagen på tisdagen och min man han jobbade sista
dagen på söndagen. Så på onsdagen den 13/5 packade vi och förberedde inför resan.Men själva resan
startade den torsdag den 14/5. Vi fick vakna tidgit och klockan ringde redan vid halv 9.
För svågern skulle komma vid halv 11 och köra oss till flyget.
Flyget till stockholmskulle lyfta 12:35.
Men får får ganska snabbt höra att planet som kommer från stockholm, som vi ska flyga med har svårt
att landa. Det var dimma, snöfall och mycket kastvindar, så vi kommer bli försenade.
De landade först på fjärde eller femte försöket, och de var sista gången som de
kunde försöka landa, annars hade de behövt vända om och åka till
en annnan flygplats, och då hade inte jag velat börja åka buss till ex luleå för att åka därifrån.
Men som tur är kunde de landa och vi kunde sedan lyfta ca 1 ½ timme sena.
På arlanda fick vi våra väskor väldigt snabbt och vi gick nästan
omgående och checkade in på hotel rest and fly, eller vet inte om jag ska kalla det hotell,
men ett litet litet rum som man får hyra och sova i. Rummet vi hade var det en våningssäng med 140 cm både uppe och nere. Så vi bäddade bara en säng och sov tillsammans =)

Men en sak som irriterar mig är när vi skulle leta något att äta.
VI gick och åt på sky city. Första resturangen vi skulle äta på stängde halv 5 och när vi kom dit så
var klockan 16:20 så det gick ju inte, nästa resturang som vi fastnade för och ville äta på stängde också halv 5. Så då fick det bli alfredo, och där ville vi egentligen inte äta. Men det var det eller Mc donalds
och där ville vi inte äta. Så fanns inte så mycket och välja på. Men hur kan man stänga resturanger halv fem en torsdag på en så populär flygplats som arlanda. Är många resenärer som har mycket tid att slå ihjälp och pengar vill de slösa också. Nä skärpning.
Vi åt iallafall varsin kebabtallrik, men det hela slutade med att Marcus åt både hans och min portion.
Jag tyckte inte om det. SÅ sen när vi var ute på promenad och gick runt på arlanda, stannade vi på max i ankomsthallen och jag åt en hamburgare där.
Vi gick till rummet tidigt och tittade på surfplattan lite tv och sen somnade vi tidigt för vi skulle upp
tidigt till flyget.

Fortsättning följer.

fjarilkarin.blogg.se

Här kommer du att få följa min och mina döttrars vardag. Anges inget annat är det jag som är fotograf och alla bilder är mina, copyright.