Elgiganten

Berättade ju tidigare om att min laddare glappar,
att den inte alltid fungerar eller inte vill
ladda min telefon, och allt började förra helgen då jag skulle ladda
telefonen på kvällen, pluggar i telefonen som
vanligt och lägger sedan bort telefonen, efter en kort stund
hör jag ett pippande från telefonen som visar
att batterinivån är kritisk och att laddaren måste kopplas in.
Även om jag då redan hade kopplat
in den. Hämtar snabbt
en annan laddare till min gamla telefon som jag ska
sälja som tur är är det samma laddare
så den funkar och då börjar
min telefon ladda direkt.
 
Morgonen efter då jag ska testa laddaren igen så fungerar
den klockrent. Beslutar mig
för att testa den en gång till så senare på kvällen.
Skulle jag prova att använda laddaren till
telefonen igen.
Tror ni den fungerade??
Icke, gick inte att ladda. Suck.
 
Därför gick jag in på elgiganten i veckan
där jag hade köpt telefonen och
sa laddaren glappar.
De trodde mig inte, speciellt inte när jag sa att
telefonen bara är 1 månad gammal.
Hade givetvis med mig laddaren och visade fram den, då
de skulle testa den med en telefon de hade
(som givetvis var lika som min)
och då funkade laddaren hur de än gjorde och
vred och drog i och pluggade i laddaren.
Arroganta sa de då att du får komma tillbaka med telefonen
och laddaren så får vi skicka ner de på service.
Sa skojar ni med mig, telefonen har jag ju med mig, men tänker
inte skicka ner den på service bara för
att inte laddaren fungerar.
Telefonen funkar ju klockrent.
Men varken vi eller verkstaden kan hitta felet i laddaren sa de utan
telefonen, kan ju vara klapp i uttaget.
Svarade direkt att det tror jag inte med tanke på att den funkar klockrent
med andra laddare.
Du gör som du vill så de på elgiganten men skickar vi ner de
på service och det visar sig att den är hel
så kommer du bara att betala för det. Men mer hjälp än så kan vi inte ge.
 
Sura var de som var på lagret/serviceinlämningen.
 
Blev arg och gick därifrån och sa jag kommer tillbaka
när den krånglar nästa gång,
för det kommer bli en nästa gång.
Garanterat.
 
SLUTSATS: Jag har alltid otur med både telefoner och datorer
som jag köper på elgiganten.
Dålig service har de också. Ska sluta handla elektronik från
elgiganten, finns ändå bara måndagsexemplar där.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fjarilkarin.blogg.se

Här kommer du att få följa min och mina döttrars vardag. Anges inget annat är det jag som är fotograf och alla bilder är mina, copyright.

RSS 2.0