Kycklingmiddag

Var jag som var kock idag igen.
5e dagen irad, imorgon blir det M som får laga maten.
Det  bestämmer jag här och nu.

Idag gjordfe jag kycklingfileér.
Stekte de i smör och kryddade med kycklingkrydda
(från alpnaering =) ) och minimalt med salt.
När de fått en fin krispig yta
sätter jag de i en ugnsform, häller över skekskyn
över kycklingarna, tillsätter lite vatten
och lite matlagningsgrädde så får man en fin liten skysås
samtidigt, in i ugnen tills kycklingen är
helt klar.

Kort och gott.

Till detta serverade jag lite
potatisklyftor.

En perfekt middag mitt i veckan,
nu på lill lördag och allt.

sis
2012-02-29 @ 20:09:44
URL: http://hempan.blogg.se/

Låter jätte gott och mysigt. :)

Mamma
2012-02-29 @ 21:31:28

Vad gott :) Du är duktig du <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fjarilkarin.blogg.se

Här kommer du att få följa min och mina döttrars vardag. Anges inget annat är det jag som är fotograf och alla bilder är mina, copyright.

RSS 2.0