Syltsnitt

Syltsnitt
150 gram margarin eller smör
1 dl strösocker
2 msk mjölk
1 ägg
4 dl mjöl
½ tsk bakpulver
1 tsk kardemumma
Hallonsylt, eller vilken sylt man vill använda.

Rör
ihop margarinet och sockret. OBS! Ska ej vara smält smör.
Rör kraftigt ihop mjölken och ägget. Separat.
Rör ihop allt i en skål. Forma till en deg.
Dela degen och forma till fingertjocka längder. Tryck med fingret en skåra i mitten. Fyll med hallonsylt.
Grädda i 175 grader ca 12-15 minuter. Skär varma – diagonala snitt.








Linda - en vimsig mamma
2010-11-30 @ 22:56:45
URL: http://holen666.blogg.se/

Tack snälla du, de hoppas jag med faktist!

hoppas de är bra med dig iallafall! kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fjarilkarin.blogg.se

Här kommer du att få följa min och mina döttrars vardag. Anges inget annat är det jag som är fotograf och alla bilder är mina, copyright.

RSS 2.0