Hörcentralen

När Alina föddes kollade dom hörsel och höfter och allt möjligt. Allt såg bra ut även hörseln. 
Men vi fick en kallelse till hörcentralen ändå pga 
risk för ärftlighet.

Kallelsen kom och nu 1 år senare så fick vi tid. 
Så i onsdags morse den 18 november åkte vi till sunderby sjukhus och hörcentralen. 
Vi fick följa med båda två. Trodde bara en av oss skulle då följa men vi fick följa båda två.

Alina fick sitta i min famn och tittade på babblarna under tiden de testade vänster öra som var först. 
Det gick hur bra som helst. 
Inga protester och hon satt lugnt och tittade.
Godkänd hörsel. Inga problem. 

Ska förtydliga här bara. Det var audionomen som slog på babblarna direkt vi kom in i rummet på en surfplatta. 

Höger öra var lite jobbigare. Alina blev ledsen och tyckte det var otäckt. Pappa fick hålla i surfplattan och bytte till bolibomba istället. Personalen försökte busa med henne och jag bara tröstade och försökte få henne lugn. 
Jag trodde hon behövde vara tyst och lugn för att det skulle fungera. Men efter nån minut sa dom att det var klart och Alina var jätteduktig. 
Godkänd även på höger sida. 

I kallelsen stod det att det tar 45 minuter men redan efter 15 minuter var vi klara och kunde åka hem igen.

Tillägg: Vi var inte oroliga att det skulle vara något fel. Men vill dom kolla en extra gång är det bara bra. 
Alina hör bra och det visste vi innan. 

Nästa koll är när hon är 4 på BVC. Eller nu heter det BHV. 
Den är samma för alla barn som är inskrivna där. 






Mamma
2020-12-05 @ 08:23:59

Så skönt att att det var okej




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fjarilkarin.blogg.se

Här kommer du att få följa min och mina döttrars vardag. Anges inget annat är det jag som är fotograf och alla bilder är mina, copyright.

RSS 2.0