Fredag

Denna fredag var jag ledig och det behövdes.
Ställde klockan tidigt och gjorde mig klar för en hel dag på språng.
 Strax efter kl 10 så lämnade jag in bilen på service och på felsökning av felkod som bilen skickar nu när det har varit kallt.
Men dom kunde inte spåra vad det var för fel.
Troligen var det kylan som gjorde att motorn inte blev nog varm och 
därför larmade bilen. 
Men låter konstigt för mig när det stod partikelfilter defekt.
Men men jag tror på dom.
 
När jag hade lämnat in bilen, gick jag vidare till
bilhallen och tittade på den nya modellen av kia ceed.
Men arogantantare bilförsäljare får man leta efter.
Han var inte alls intresserad av att hjälpa mig. När jag ställde frågor så sa han läs och titta på nätet.
På nätet kan du bygga ihop din egen kia och 
se pris direkt beroende på vad du klickar på. 
Tjuvlyssnade lite när han pratade med en kund innan oxh han verkade få lite svar.
Men när jag ställde fler frågor sa han du måste boka tid så kan vi kolla.

När jag frågade om han hade en bil man kunde provköra 
så sa han jo vi har en demo bil, men den är uppbokad så man måsre boka 
en provkörning om man vill köra.
Jaha sa jag, kan man boka det via nätet också? 
Nää det kan man inte, du måste ringa mig och boka en tid fick jag till svar då.
 
Sen kom det ett annat par när jag stod där och pratade med han.
Vi hade bokat tid med F för att hämta ut
en bil. Men F är hemma med vård av barn, jag hinner inte hjälpa er heller, för jag har bokat
ett möte med en annan kund. 
 
Då gick jag därifrån, orkade inte lyssna mer. 
 
Frågade om han kunde ge ett pris för mig bil, nja den måste ju värderas 
isåfall. Jaja, men på ett ungefär då?
 
Ja ett ungefärligt mellanpris fick jag.
 
Sen åkte jag vidare och tänkte på annat.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fjarilkarin.blogg.se

Här kommer du att få följa min och mina döttrars vardag. Anges inget annat är det jag som är fotograf och alla bilder är mina, copyright.

RSS 2.0