3 oktober

Tänk att vi redan är inne i oktober och detta är sista månaden som vi bor i Kiruna.
Det är nämligen flyttmånad.
Wiii vad kul det ska bli. Jag längtar, inte bort från vintern gillar att vintern redan är här.
Men finns många skäl att längta till något nytt.
 
Marcus bytte däck på min bil när jag var på jobbet.
Jag lånade hans bil och under tiden så hade han hunnit byta däck på min bil.
Det var skönt och vinterdäcken behövs.
Polis och SMHI varnar för halka och snöväder.
Så då är det bra med vinterdäck så man inte kör av vägen.
 
Sverige är långt, nere i Skåne är det fortfarande sommar
och här uppe är det vinter.
Ska fota och lägga upp en ny bild så får ni se.
 
Detta har jag tagit från SMHI hemsida.
Årstidskartan markerar tydligt alla kontraster i landet.
 
 
 

Dagsfärsk bild.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fjarilkarin.blogg.se

Här kommer du att få följa min och mina döttrars vardag. Anges inget annat är det jag som är fotograf och alla bilder är mina, copyright.

RSS 2.0