Fågelbajs

I lördags hände något konstigt och äckligt.
Vi stod ute vid cyklarna och åt vår mjukglass, då känner jag hur något blir blött på kinden
och sedan ser jag en skit på mitt finger. 
Direkt jag ser den så inser jag att det är en fågel som sket på mig.
Den träffade precis kinden och sedan fingret men inget annat. 

Marcus fick hålla i min glass medan jag först torkade tort,
torkade med tvättservett och sedan sprit.

När vi sedan kom hem gjorde jag om preceduren
och tvättade med tvål och vatten och sedan med bakteriedödande sprit.
Kände mig ändå inte riktigt helt ren.
 
Det var en motbjudande händelse, 
en ögonblockshändelse.
 
Men barnen som satt vid bordet bredvid retade upp fåglarna så fåglarna blev
arga gissar jag. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fjarilkarin.blogg.se

Här kommer du att få följa min och mina döttrars vardag. Anges inget annat är det jag som är fotograf och alla bilder är mina, copyright.

RSS 2.0