Namnsdag

Idag har jag haft namnsdag. En dag som Karin och Kajsa delar på.
Pappas morfar kallade mig alltid för Kajsa,
så det var ett smeknamn som jag hade när han levde.
Efter det att han dog så har ingen kallat mig för Kajsa.
 
Namnet Karin delar jag med 154 926 andra kvinnor och 12 män.
 
 
Hur kan man som man heta Karin?? Det förstår jag inte riktigt, för mig är det ett riktigt kvinnonamn.
 
Namnet Karin har sjunkit på namntoppen, tidigare har det varit ett av de 100
namnen på namntoppen.
Lite trist, men nu är trenden oförändrat verkar det som i alla fall.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fjarilkarin.blogg.se

Här kommer du att få följa min och mina döttrars vardag. Anges inget annat är det jag som är fotograf och alla bilder är mina, copyright.

RSS 2.0